2011. július 30., szombat

A Kiselefánt és hét pötty



Egyszer, amikor a ribizli érett, Elefáni kiment szedni. Nagyon szerette a ribizlit. Falta, falta. Amikor épp egy ribizliszemet próbált a szájába tenni, valami megszólalt.
-         Ne! Ne!
-         Ki az?- kérdezte Elefáni.
-         Én!
-         Gyere, egyél te is ribizlit!
És a Kiselefánt újra megpróbálta a szájába rakni a ribizlit. De valami kicsi, vékony hangocska újra közbeszólt.
-         Ne egyél meg!
-         Hol vagy? – kérdezte a Kiselefánt.
-         Itt a kezedben!- válaszolta a valami.
Elefáni lenézett a kezére. Ott csak a ribizliszem volt.
-         A ribizlik nem tudnak beszélni.- mondta Elefáni.
-         Tudom, te buta. Nézz meg jobban. Én nem ribizli vagyok.
És tényleg! Ahogy a Kiselefánt jobban megnézte, a nem ribizlinek hét pöttye volt.
-         Mi vagy, ha nem ribizli?- kérdezte Elefáni.
-         Én egy katica vagyok! Nem látod?
-         De, de! És hogyan kerültél ide a ribizlire?- kérdezte Elefáni.
-         Olyan jól néztek ki a piros ribizliszemek, enni akartam belőle, de akkor levettél a ribizlibokorról.
-         Bocsánat. Visszaraklak, egyél csak.
-         Köszönöm. Nincsenek errefelé olyan apró levéltetvek?- kérdezte a katica.
-         Nem tudom. -mondta Elefáni. Miért kellenek azok neked?
-         Én azt szeretem a legjobban. A ribizlit csak desszertnek eszem.
-         Hát, talán vannak. Nézzük meg a rózsán.
A rózsán annyi eledelt talált a katica, amiből jól belekmározhatott. Onnantól fogva mindig Elefániék kertjébe járt ebédelni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése